mütterkinderlieder (nachmahler)

mütterkinderlieder (nachmahler)

bertl mütter versteht es ganz allein mit seiner posaune wunderliche welten erstehen zu lassen. in den mütterkinderliedern nähert er sich dem klangkosmos gustav mahler: die nah am vorbild musizierten kindertotenlieder konterkariert er dabei improvisatorisch mit mahlerschem material, vor allem aus den (scheinbar) heiteren wunderhornliedern. dichte musik, mahlerharz an sich, bis ins schweigen.
„aber keine angst: ich spiele nur, es tut nicht weh. und wenn, dann nur dort, wo es sein muss. der Klang meiner posaune kann sehr warm, wärmend: heilend sein.”

die mütterkinderlieder sind ausdruck einer großen liebe zur musik gustav mahlers … mütter ersinnt intermezzi, in denen er den ganzen mahler in den arm nimmt. (christoph becher)

cd rk 3009 (2011) | raumklang edition modern


mütterliederlullabies (mahler revisted)

with his trombone alone, bertl mütter succeeds in bringing wonder-filled worlds to life. in mütterkinderlullabies, he hovers toward gustav mahler’s sonic universe: setting his own musicality apart from “songs on the death of children”, he thus intersperses his improvisations with moments from mahler, especially from the (carefree?) caprice of the wunderhornlieder. musical density, the essence of mahler made manifest, to the point where sounds no longer suffice.
“but, not to worry: i’m just playin’, there’s no pain. it only hurts where it has to. the sound of my trombone can be very warm, heartwarming: healing, even.”

the mütterkinderlieder are an expression of great love for mahler’s music … mütter comes up with intermezzi that allow him to take mahler—all of him—in his arms. (christoph becher)

cd rk 3009 (2011) | raumklang edition modern



cd rk 3009 (2011) | raumklang edition modern

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muetter.at
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